پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

مصوبات بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر

در بیست و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد که از ساعت ۴ عصر سه شنبه ۳۰ آبان ماه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید شروع شد، رئیس شورای شهر در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و خوش آمد گویی به اعضا، به تشریح دستور کار جلسه پرداخت.

در این جلسه مذاکرات، تصمیمات و مصوبات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مشروح آن به شرح زیر می باشد:
 
- لایحه پیشنهادی شهرداری در خصوص پرداخت هزینه تامین لباس پرسنلی نیروهای این مجموعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت تصویب شد.
- با توجه به مساله مورد اختلاف اراضی نجف آباد با شرکت عمران فولادشهر، نامه های جداگانه در همین خصوص خطاب به استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان تنظیم و ارسال شده و همزمان به شهرداری نیز تاکید گردید که موضوع را تا حصول نتیجه ای مشخص پیگیری و به صحن شورا گزارش دهد.
- نامه استانداری در خصوص ارزش معاملاتی تبصره ۱۱ قانون مشهور به «ماده ۱۰۰» در صحن علنی شورا قرائت و مفاد آن به اطلاع اعضای شورای رسید. قرار شد این موضوع توسط کمیسیون فنی و عمرانی شورا دنبال شود.
- در خصوص ساخت و سازهایی که پرونده آن ها در نهایت به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می شود، مقرر گردید که قبل از آغاز مراحل ساخت و ساز میزان هزینه های مربوط به جرائم در کنار تخلفات ایستایی و کسر پارکینگ به همراه دیگر هزینه های مشابه در پایگاه خبری شهرداری و اماکن پرتردد در شهرداری های مناطق پنج گانه نصب و به شهروندان اطلاع رسانی شود. همچنین مقرر شد که جدول جرایم مربوط به این موضوع، به شکلی دقیق و محاسبه شده در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قرار داده شود.
- در ادامه جلسه نیز تعدادی از درخواست های مکتوب شهروندان در صحن مطرح و ضمن بررسی ابعاد مختلف آن، مقرر شد دبیرخانه شورا نامه نگاری و پیگیری های مورد نیاز درباره هر مساله را با مسول ذیربط در دستگاههای مختلف انجام و پیگیری نماید.
- با حضور مهندس احمدی معاون شهرسازی در جلسه علنی شورا، توضیحاتی در خصوص پرونده آقای قدیر علی صالحی بیان شد. مقرر گردید در خصوص این پرونده، یکی از اعضای شورا به همراه محاسب، یک بار دیگر پرونده را ارزیابی کرده و مسائل و مشکلات احتمالی را رفع کنند. پرونده آقای مصطفی حجتی و خانم راضیه سادات مرتضوی نیز مشمول همین مصوبه شدند.
- در خصوص کمیسیون موارد خاص نیز بنا شد تا علاوه بر شهردار، قائم مقام و معاون شهرسازی از طرف شورای شهر هم آقایان پوراسماعیلی، ابوترابی و طرقی به عنوان اعضای این کمیسیون و اعضای دیگر آقایان گودرزی و منتظری در نشستی حاضر و راهکارهای رسیدگی موثر به پرونده افراد بی بضاعت بررسی و تصمیم اتخاذ شود.
- از دیگر تصمیمات اخذ شده در این جلسه می توان به تصویب برگزاری فراخوان عمومی و مسابقات برای طرحهای زیباسازی محیط شهری و طراحی و ساخت المان ها اشاره کرد به طوری که شهرداری موظف خواهد بود در قالب فراخوان های عمومی و با اهدای جوایزی، اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را در طراحی المان های جدید مشارکت داده و از ایده های ارائه شده در ساخت نمونه های جدید استفاده کند.
- شهرداری ایده بهسازی میدان شهدا در انتهای بلوار طالقانی را بر اساس طرح پیاده شده در میدان ولیعصر تهران را پیگیری کرده و کلیات طرح را بر اساس مشارکت بخش خصوصی تهیه نماید.
- دفتر مشارکت ها و امور سرمایه گذاری شهرداری به همراه شورای شهر، قرارداد مجموعه موسوم به سیتی سنتر نجف آباد را هر چه زودتر بررسی و در خصوص تعیین تکلیف آن اقدامات لازم را انجام دهند.
- با توجه به مشکلات ترافیکی متعدد در سطح شهر با وجود اقدامات انجام شده در این مدت، شهردار موظف شد با استفاده از توان یک شرکت مشاور در امور ترافیک، مسائل مختلف شهر را بررسی و نتیجه را به صحن پارلمان شهری ارائه نماید.
متن کامل مصوبات مربوط به این جلسه، مطابق قانون پس از تایید نهایی توسط کمیته تطبیق فرمانداری، در پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر نجف آباد در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.


+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.