پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر نجف آباد

بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر نجف آباد عصر پنجم آذر ماه ۹۶ با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سخنان رئیس شورا در خصوص تبریک هفته بسیج و پیروزی جبهه مقاومت بر تروریست های داعش شروع شد. گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای نجف آباد به ویژه شهدای مدافع حرم نیز از دیگر سخنان رییس شورا برای شروع نشست بود.
 
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری نجف آباد در این جلسه که با حضور دکتر وجیهه کرداریان و آقای صابریان به عنوان مهمان جلسه تشکیل شد، بیشتر مسائل مطرح شده به حوزه فرهنگی اختصاص پیدا کرد.
در بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی دوره پنجم شهر نجف آباد درخواست تعدادی از ورزشکاران زورخانه ای درباره مجموعه ورزشی فتوت و اختصاص بخشی از این مجموعه به سالن تنیس روی میز مطرح شد که پس از انجام بررسی های لازم مقرر شد آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی سالن، در این خصوص اقدام مناسب را انجام دهد.

 
در ادامه درخواست یکی از شهروندان برای حل مشکلات مربوط به شغل دستفروشی، درخواست بانوان کارمند شهرداری در خصوص ورزش صبحگاهی، درخواست یکی از هیات های مذهبی در خصوص مساعدت برای برگزاری ویژه برنامه های مذهبی و درخواست امام جمعه یزدانشهر در خصوص حل برخی از مشکلات این منطقه برای شهرداری ارسال شد تا بعد از بررسی، اقدام لازم را انجام و در این خصوص به شورا گزارش دهد.
بندهایی از اساس نامه شورای اجتماعی کشور به اطلاع اعضای شورای شهر رسید و همچنین با درخواست معاون زندان نجف آباد جهت بازدید اعضای شورای شهر از این مجموعه موافقت شد. با توجه به نبود ماده قانونی مبنی بر بخشودگی عوارض نوسازی، با درخواست یکی از شهروندان در این خصوص موافقت نشد و تنها قرار شد که شهرداری بر اساس قوانین موجود نسبت به دریافت قسطی این مبالغ اقدام کند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر نجف آباد به منظور نظارت هر چه بهتر شورای شهر در امور محوله قانونی، قرار شد تا شهردار با حضور در صحن شورای شهر گزارشاتی را در خصوص موضوع عوارض نوسازی ساختمان و کمیسیون ماده ۷۷ ارائه کرده و صورتجلسات مربوط به این دو موضوع نیز به صورت منظم برای دبیرخانه شورای شهر ارسال شود.
طرح پیشنهادی آقای عیدی محمد طرقی برای اطلاع رسانی در نقاطی که شهر با معضل ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیر قانونی مواجه است برای آگاهی مردم پیش از اقدام به خرید و فروش و آغاز ساخت و ساز به تصویب رسید.
مصوبه دیگر بیست و پنجمین جلسه در راستای کاهش مشکلات ترافیکی سطح شهر و مربوط به الزام شهرداری به بهره گیری از فناوری طراحی سه بعدی و افزایش تمرکز بر مشکلات ترافیکی در برنامه های فرهنگی شهرداری بود.
با توجه به آخرین وضعیت پروژه فاضلاب نجف آباد و اقدامات انجام شده در خصوص کاهش مشکلات و معضلات این طرح، با درخواست سازمان متولی در تسریع در روند اجرای آن با توجه به نزدیک شدن فصول سرد سال موافقت گردید.
در این جلسه درخواست های مختلف تعدادی از شهروندان پیرامون مسائل و مشکلات آن ها در صحن مورد بررسی قرار گرفت و جهت پیگیری برطرف شدن این موارد، نامه نگاری های لازم صورت پذیرفت.
با مطرح شدن مشکلات تعدادی از شهروندان در خصوص مشاغل مزاحم شهری در بافت مسکونی شهر، ضرورت ارائه توضیحات توسط شهردار در مورد پروژه های هفت گانه نیز طرح شد.
رسیدن فصل سرما و پدیده وارونگی هوا و همچنین ناکارآمدی تابلوی سنجش آلاینده های هوا در چهار راه شهرداری نیز از موضوعات مطروحه بود و شهرداری ملزم شد تا با همکاری سازمان محیط زیست این تابلو را تعمیر و مجددا راه اندازی کند. درباره پاره ای از مسایل مربوط به باغ بانوان نیز شهرداری موظف به ارائه گزارش در این باره به شورا شد.

 
شورای اسلامی شهر نجف آباد همچنین سه لایحه از لوایح شهرداری را به شور گذاشته و تصویب کرد.
این لوایح عبارت بودند از: کلیات عقد قرارداد با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای توزیع قبوض عوارض نوسازی، تمدید یک ماهه قرارداد پیمانکاری جایگاه های عرضه CNG و افزایش حق الجلسات اعضای حاضر در کمیسیون ماده صد.
همچنین به دنبال درخواست مطرح شده توسط فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد در خصوص تشکیل جلسه هیات تجدید نظر نظام وظیفه در معاونت مربوطه، آقای محمد حسن آسیابانی به عنوان نماینده شورا در این هیأت انتخاب شد.
به پیشنهاد یکی از اعضای شورا از آنجا که شهروندان ممکن است از مصوبات کار گروه اشتغال کشور اطلاعات نداشته باشند این آیین نامه بر روی پایگاه خبری شورای شهر قرار خواهد گرفت.
کمیته نامگذاری شورا نیز در اولین نشست خود در خصوص نامگذاری تعدادی از معابر شهر مطابق درخواست شهروندان تصمیم خواهد گرفت.
ادامه بیست و پنجمین جلسه شورای شهر نجف آباد به گفتگو با دکتر صابریان از کارشناسان مسائل IT و فضای مجازی که از ابتدای جلسه در نشست شورای شهر حضور داشت گذشت که در این گفتگو گزارشی از روند پیگیری های انجام شده در مسیر تحقق شهر الکترونیک ارائه شد و در پایان قرار بر این شد برنامه های پیشنهادی در این خصوص به صورت مکتوب به صحن شورای شهر اعلام شود.
گفتنی است متن کامل مصوبات این جلسه، پس از تایید در کمیسیون تطبیق فرمانداری، از طریق پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر منتشر خواهد شد.


+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.