پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

اهمیت جذب مشارکت سرمایه گذاران در شهر نجف آباد

جلسه شورای شهر نجف آباد به صورت فوق العاده 30 دیماه 1396 برگزار شد. در این جلسه که به ریاست مهندس مجتبی گودرزی رییس شورا و با حضور مهندس مغزی قائم مقام شهردار و مهندس یاری رییس دفتر مشارکتهای مردمی در ساعت 13:30 آغاز شد، بر اهمیت جذب مشارکتهای سرمایه گذاران و و تسهیل روند حضور آنها تاکید شد.

در این جلسه محسن پوراسماعیلی عضو شورای شهر نجف آباد در خصوص اقدامات این دفتر در دوره گذشته سوال کردند که مهندس مغزی به پروژه هایی نظیر بازار کوثر علوی، شهربازی سرپوشیده پارک کوهستان، پروژه میدان میوه و تره بار و استارت احداث قطار شهری اشاره کرد.

وی گفت در پی مذاکرات با غرفه داران میدان میوه و تره بار و جلسات مختص این پروژه در شهرداری قرار است به مناسبت دهه فجر از روز 12 بهمن غرفه داران به میدان جدید منتقل شوند.


 

مهندس یاری هم در پاسخ به محسن پوراسماعیلی گفت: از ابتدای ورود به این دفتر به بررسی قراردادهایی که به دلایلی معطل مانده پرداخته و در حال آماده سازی لیستی از نیازهای شهر و فرصتهای سرمایه گذاری برای معرفی به سرمایه گذاران است. وی گفت با بررسیهای انجام شده نجف آباد پتانسیل جذب 1400 میلیارد تومان سرمایه را دارد. یاری همچنین گفت در حال تدوین اطلس سرمایه گذاری برای این دفتر است.

در ادامه این نشست مهدی حاجی صادقیان دیگر نماینده مردم در شورای شهر از رییس جدید دفتر مشارکتها خواست به تجهیز و بهسازی ساختمان دفتر، آموزش ارتباطات و تقویت بنیه نیروی انسانی این دفتر و اصلاح رفتار کارکنان در مواجهه با سرمایه گذاران اهتمام ورزد.

عیدی محمد طرقی نیز با تبریک انتصاب مهندس یاری به عنوان رییس دفتر مشارکتها این انتخاب را برای جذب سرمایه در شهر امیدوارکننده دانست. وی در ادامه به صحبتهای آقای مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد که در روز افتتاح پروژه میدان میوه و تره بار در فرمانداری از عقب ماندگی نجف آباد در جلب سرمایه ها انتقاد کرده و در خصوص نبود پروژه های بزرگی مانند سیتی سنتر در شهر اظهار تاسف کرده است.


 

در ادامه نوبت به مهندس پزشکی رسید که با تاکید دوباره بر مساله مکان دفتر و تقویت نیروی انسانی آن خواستار جدی گرفتن هر چه بیشتر این امر توسط شهرداری شد. محمدحسن آسیابانی نماینده دیگر مردم در شورا نیز با اشاره به اهمیت مشارکت شهرداران مناطق در امر جذب مشارکتها پیشنهاد کرد بخشی از سود سرمایه گذاری که توسط شهرداران منطقه جذب می شود به همان منطقه تعلق گیرد.

ابراهیم ابوترابی نیز آینده سرمایه گذاری در شهر را با انتصاب مهندس یاری روشن توصیف کرد.

در ادامه در پاسخ به سوال مهدی حاجی صادقیان در خصوص دلایل عقیم ماندن پروژه سیتی سنتر در سالهای گذشته نیز عنوان شد که دیدگاه برای جذب سرمایه گذار باید در بدنه شورا و شهرداری وجود داشته باشد که اکنون با توجه به نظر مثبت شورای پنجم زمان کلید زدن مجدد این طرح فراهم شده است.

برگزاری هر دوهفته یکبار شورای عالی سرمایه گذاری، انتخاب مشاور برای بررسی علمی و اقتصادی فرصتهای سرمایه گذاری، بهبود مکان دفتر مشارکتها و تقویت کیفی نیروی انسانی آن، تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه سیتی سنتر و انتخاب مدیر پروژه برای قطار شهری مصوبات این نشست بود.

 

مهدی حاجی صادقیان

دبیر شورای اسلامی شهر نجف آباد

 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.