پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

پنجاه و دومین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد

پنجاه و دومین جلسه رسمی شوراي اسلامي شهر نجف‌آباد سه شنبه (14/1/1397)


پس از حمد و ثنای قادر متعال و درود و سلام و صلوات بی پایان بر محمد و آل محمد (ص)  پنجاه ودومین(52)جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نجف آباد روز سه شنبه مورخ 14/1/97 ساعت 17با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید آغاز گردید. سپس جناب آقای مهندس گودرزی ریاست محترم شورای اسلامی شهر نجف آباد ضمن عرض سلام و خیر مقدم خدمت اعضاء محترم شورای اسلامی شهر و تبریک سال جدید " سال حمایت از کالای ایرانی " دستور کار جلسه را مطرح فرمودند و ابراز امیدواری نمودند که این سال با حمایت از کالای ایرانی به رشد وبالندگی اقتصادی دست یابیم .
*مشروح مذاکرات ، تصمیمات و مصوبات جلسه 52:
* مقرر گردید جلسات رسمی شورا به جای روزهای یک شنبه و سه شنبه به شرح ذیل برگزار گردد:کمیسیون فرهنگی و جلسه رسمی روزهای شنبه هر هفته ساعت 17:30 و کمیسیون فنی و جلسه رسمی روزهای دوشنبه هر هفته ساعت 17:30.



*در ابتدا جناب آقای مهندس پزشکی عضو محترم شورای اسلامی شهر گزارشی از وضعیت زمین های غرب یزدانشهر مربوط به اسلام آبادی ها ارائه نمودند .
*پیرامون نحوه محاسبه عوارض شهرداری که بصورت مکانیزه انجام می گیرد . اما بعضاً با خطا مواجه می شود بحث و تبادل نظر صورت گرفت که مقرر گردید شهرداری نظارت بیشتری انجام دهد تا خطای احتمالی به صفر برسد .
*جناب آقای طرقی درخصوص نحوه ملاقات مردمی و کمیته های نظارتی ، ایجاد فضای نشاط اجتماعی ، انتخاب نماینده از طرف شورا در هر پروژه بزرگ مثل مترو – سیتی سنترو ... و همچنین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مناطق پنچ گانه اشاراتی نمودند .
*پیرامون تصادفات در بلوار جمهوری اسلامی ، برخی گذرهای شهر ، سرعت گیر غیراصولی در کمربندی جنوبی بحث و تبادل نظر صورت گرفت که در نهایت مقرر گردید شهرداری حتی المقدور در جهت ایجاد کنار گذر ، دوربین و تابلوهای راهنمایی اقدامات لازم بعمل آورد .
*درخصوص تشکیل منظم کمیته زیباسازی و مشارکت بیشتر اعضاء شورای اسلامی شهر در این کمیته مقرر گردید هر 15 روز یکبار تشکیل و از اعضاء محترم این شورا دعوت بعمل آید .
* با توجه به اینکه پیش بینی می گردد سال مالی سختی در پیش باشد اعضاء محترم شورا خواستار انضباط مالی بیشتر توسط شهرداری شدند تا این سال را با امنیت و آرامش بیشتری سپری نمود .
*اعضاء محترم شورای اسلامی شهر از المانهای نوروزی امسال که تفاوت جدی داشت و زحمت زیادی کشیده شده بود و همچنین نظافت در سطح شهر در ایام نوروز قدردانی نمودند و پیشنهاد کردند که مشاور طرح تفضیلی دعوت گردد و خواهان اجرای هرچه سریعتر ضوابط این طرح شدند .
*درخصوص حضور اعضاء محترم شورا در هر پروژه بحث و تبادل نظر صورت گرفت که مقرر گردید اعضاء محترم در هر پروژه به عنوان نماینده حضور داشته باشند .
* پیرامون حضور شهروندان در پارک فرهیختگان مقرر گردید پیگیری صورت پذیرد .
سپس نامه ها و لوایح واصله به دبیرخانه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت و بشرح ذیل اتخاذ تصمیم گردید:
1-با توجه به نامگذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری (دامه برکاته) بنام "سال حمایت از کالای ایرانی " و با توجه به اهمیت موضوع از نظر تأثیرگذاری بر اقتصاد کشور ، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اعضاء محترم شورا پیشنهاد نمودند که این موضوع بطور دقیق توسط شهرداری رعایت گردد و هنگام خرید کالا و نیازمندیهای شهرداری اولویت اول خرید کالای ایرانی و تولیدات ملی باشد که این موضوع مورد موافقت قرار گرفت و بتصویب رسید .

     ختم جلسه: جلسه ساعت 19 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.

 



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.