پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

دیدار پارلمان شهر با امام جمعه ویلاشهر

دیدار پارلمان شهر با امام جمعه ویلاشهر

در آخرین روز کاری هفته گذشته (بیستم دیماه97 )، ریاست و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر نجف آباد با حضور در دفتر امام جمعه منطقه سه (ویلاشهر) از نزدیک با مهم ترین مشکلات آشنا شده و ضمن بررسی راهکارهای افزایش تعاملات بیشتر، به تشریح شاخص ترین اقدامات شهرداری در این منطقه طی سال های اخیر پرداختند.


 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری در این نشست حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول محمدی که چهارمین امام جمعه منطقه سه می باشد در سخنانی با تاکید بر تقویت جایگاه شورای شهر و گسترش فعالیت ها به حوزه های فرهنگی و اجتماعی بیان داشت: ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که با همکاری و تعامل بیشتر می توان شاهد شکوفایی آن ها، کاهش مشکلات مردم و افزایش رضایتمندی اقشار مختلف باشیم.

امام جمعه ویلاشهر همچنین به صورت موردی برخی مشکلات و کمبودهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و خواستار تلاش در مسیر رفع آن ها شد.

اعضای شورا همواره در دسترس هستند

در ادامه این نشست مهندس ابراهیم ابوترابی رییس شورای اسلامی شهر پنجم اعلام داشت: نگاه شورا در این دوره بر ورود به عرصه هایی خارج از فعالیت های شهرداری متمرکز بوده و در این خصوص اقداماتی را نیز تاکنون انجام داده ایم. به تمرکززدایی اعتقادی جدی داریم ولی از طرف دیگر بایستی سهولت دسترسی مردم به ادارات مختلف را هم در نظر گرفت که در این خصوص ایجاد شهرک اداری می تواند چاره گشا باشد.

ابوترابی با اشاره به بروز برخی مشکلات فرا شهرستانی در جریان اجرای تعدادی از پروژه های عمرانی منطقه سه اضافه کرد: در زمینه مسائل فرهنگی و هنری می توان با هماهنگی بیشتر به نتایج مطلوب تری رسید و در خصوص شورایار ها نیز هر چه قانون تصریح کرده باشد، مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر آماده اجرای آن هستند.

وی در پایان صحبت های خود خاطر نشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه روند سال های اخیر به صورت منظم و برنامه ریزی شده در جلسات ملاقات مردمی در صحن شورا حضور دارند و علاوه بر آن در سطح شهر و محافل مختلف نیز از نقطه نظرات مردمی بهره مند می شوند.

ریالی از مناطق به مرکز نمی آید

عیدی محمد طرقی نایب رئیس شورای اسلامی شهر در این جلسه نیز با تاکید بر همکاری و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی در مسیر حل مشکلات شهروندان گفت: یک ایران کوچک در سطح مناطق پنج گانه نجف آباد زندگی می کنند و موضوع نجف آباد بزرگ که تمامی مسئولان به آن اعتقاد کامل دارند، یک راهبرد مهم و عملیاتی برای پیشرفت شهر محسوب می شود.


 

طرقی از منطقه بندی شدن مدیریت شهری به عنوان راهکاری مناسب جهت مدیریت بهتر نام برد و اضافه کرد: واقعیت این است که ریالی از درآمد مناطق به شهرداری مرکزی منتقل نمی شود و حتی در بیشتر موارد پرداخت حقوق پرسنل و پروژه های عمرانی مناطق با کمک اعتبارات تخصیصی از شهرداری مرکزی انجام می گردد.

با مشکلات خاص بودجه ای مواجهیم

مهندس مجید پزشکی ریاست شورای شهرستان و دیگر عضو شورای اسلامی دوره پنجم در سخنان کوتاهی با اشاره به ذکر خیر امام جمعه جدید ویلاشهر در جلسات مختلف اعلام کرد: تمام مناطق پنج گانه شهر را با یک نگاه تخصیص بودجه داده و پروژه های عمرانی برایشان تعریف می کنیم. نجف آباد با وجود افتخارات گسترده در عرصه های مختلف، همچنان از محرومیت های خاصی رنج می برد.


 

پزشکی مردم نجف آباد را بسیار خونگرم دانست و اظهار داشت: با وجود شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور که اجرای طرح های عمرانی در شهرداری های سراسر کشور را با مشکلاتی مواجه کرده، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی شاهد اقدامات عمرانی شاخصی در سطح مناطق پنج گانه شهر طی این سال ها بوده ایم ولی محدودیت های بودجه ای، انجام برخی طرح ها را با مشکلات خاص مواجه کرده است.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.