پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:

فعالیت یکی از بهترین مجموعه های فرهنگی استان در نجف آباد

فعالیت یکی از بهترین مجموعه های فرهنگی استان در نجف آباد
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: کارهای بسیار خوب فرهنگی و عمرانی در نجف آباد به عنوان شهرستانی که شهرت جهانی پیدا کرده انجام شده و تا حدودی نیز با این ویژگی های آشنا بودم ولی با آشنایی که نسبت به برخی پتانسیل های فرهنگی و هنری شهر پیدا کردم، باید اذعان کنم که این افتخارات فراتر از انتظار من بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری در حاشیه بازدید از هفت برج خارون(دهم مردادماه 98) به منظور انجام آخرین اقدامات در مسیر راه اندازی گذر فرهنگ و هنر این شهر بیان داشت: همدلی و رفاقت دستگاه های مختلف شهرستان یک نعمت بزرگ و عامل کسب موفقیت های کنونی محسوب می شود و این همان چیزی است که می تواند در کل کشور به حل مشکلات کمک نماید.
تاکید بر رفع مشکلات فرهنگی جامعه به عنوان پیش نیاز حل معضلات اقتصادی مطلب دیگری بود که انصاری با بیان آن اظهار داشت: در کنار تمامی پتانسیل های این شهرستان باید به جرات ادعا کنیم که یکی از بهترین مجموعه های فرهنگی استان در سطح دستگاه های مختلف در حال حاضر در نجف آباد مشغول فعالیت هستند و حاضریم بسیاری از فعالیت های استانی را به سمت نجف آباد سوق دهیم.

الگو شدن گذر فرهنگ و هنر نجف آباد در کشور
انصاری همچنین اعلام کرد: تیم جدید مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اجرای چندین طرح مختلف را در دستور کار خود قرار داده اند که یکی از شاخص ترین آن ها گذرهای فرهنگ و هنر با محوریت رونق دادن به کسب و کارهای فرهنگی است و قرار بود هر استان یکی از این گذرها را راه اندازی کند ولی در اصفهان با توجه به پتانسیل های موجود، دومین گذر کشور در کاشان افتتاح شده و در حال حاضر نیز همزمان امورات مرتبط با گذر اصفهان و نجف آباد در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با برشمردن ویژگی ها و الزامات گذرهای فرهنگی بیان داشت: از نظر زیرساخت های مورد نیاز، تلفیق جاذبه های تاریخی با امکانات روز، مسیر دسترسی، زیرساخت های لازم برای راه اندازی غرفه های مختلف، پارکینگ، فضاهای آموزشی و نمایشگاهی و تجهیزات سمعی و بصری مجموعه هفت برج خارون و سالن شهروند بیش از ۹۰درصد پیش نیازهای یک گذر را داراست و بنده مطمئن هستم که این مجموعه که طی ماه های آ‌ینده با حضور وزیر ارشاد افتتاح خواهد شد، به یک الگوی موفق در سطح کشور تبدیل می شود.
وی در پایان افزود: برای هنرمندانی که متقاضی استفاده از غرفه های نمایشگاهی و فروشگاهی این گذر باشند، تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم مشوق های دیگری نیز به این عزیزان ارائه کنیم.

توجه همزمان به پروژه های عمرانی و کارهای فرهنگی
محمد مغزی سرپرست شهرداری نجف آباد نیز در این نشست گفت: در طول شوراهای چهارم و پنجم، مجموعه مدیریت شهری تمامی تلاش خود را برای اجرای پروژه های عمرانی در عین توجه خاص به فعالیت های فرهنگی به کار بسته و خوشبختانه شاهد برکات زیادی در این زمینه بوده ایم به طوری که برخی مدیران ارشد استان اذعان دارند که برخی فعالیت های صورت گرفته در این زمینه فراتر از استان ارزیابی می شوند.

تقدیر از همدلی مسئولان شهرستان به ویژه همراهی بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد در مسیر اجرای ویژه برنامه های مختلف و در تاکید بر تقویت این موضوع دیگر مطلبی بود که مغزی با بیان آن خاطر نشان کرد: علاوه بر زیرساخت های بسیار خوب فراهم شده در مجموعه هفت برج خارون، در پروژه در دست تکمیل محور تفریحی بوستان زندگی که به طول شش و نیم کیلومتر در چندین فاز عملیاتی طراحی شده، امکانات خوبی برای گذراندن یک روز از اوقات فراغت خانواده ها در نظر گرفته شده و در آینده امکان انتقال و توسعه گذر فرهنگ و هنر به این محور تفریحی وجود خواهد داشت.

نیمی از کارهای دولت را خیرین نجف آباد انجام می دهند
احمد رضا جعفرزاده معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دیگر مسئولی بود که در این جلسه گفت: شاید از بیرون بیشتر از همه ویژگی های ایثار و شهادت شهرستان به چشم می آید ولی باید اذعان کنیم که حداقل سی درصد صنایع استان در قالب ۱۷۰۰ کارخانه فعال در دوازده شهرک و ناحیه صنعتی مجموعه متنوعی از نیازهای صنعتی کشور را تامین می کنند و در ۱۰ مرکز دانشگاهی شهرستان نیز بیش از سی هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

جعفرزاده جمعیت بالای نخبگان، مهاجر پذیر بودن، تنوع فرهنگی و اجتماعی و ظرفیت های بالای هنری و فرهنگی را دیگر ویژگی های شهرستان خواند و گفت: خیرین نجف آباد در زمینه های متنوعی مانند بهداشت و درمان، ازدواج، تامین مسکن، آموزش و پرورش و ورزش فعال هستند و به جرات می توان گفت بودن فعالیت آن ها، حداقل نیمی از وظایف محوله دولت در شهرستان، روی زمین می ماند.

تقاضای نگاه ویژه و جبران کم لطفی ها
در بخش پایانی این جلسه نیز تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر دوره پنجم به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. مجتبی گودرزی گفت: تلاش های بسیار خوب و متعددی در سال های اخیر به منظور فراهم کردن زیرساخت های عمرانی و فرهنگی به صورت همزمان انجام گرفته ولی متاسفانه در برخی موارد شاهد کم لطفی مدیران ارشد استان نسبت به این شهرستان ویژه بوده ایم و امیدواریم در آینده شاهد عنایت بیشتر استان به نجف آباد باشیم.

محمد حسن آسیابانی دیگر عضو شورا هم بیان داشت: حرکت های خوب مجموعه مدیریت شهری در سال های اخیر به منظور تعمیق فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان مورد توجه و تقدیر مسئولان مختلف قرار گرفته و زبانزد عام و خاص شده به طوری که نجف آباد به سرعت از یک معبر گردشگری به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است.
آسیابانی از همراهی و همکاری بسیار خوب لوح موسوی مدیر فرهنگ و ارشاد شهرستان نیز تقدیر کرد و با تاکید بر عادلانه تر شدن تقسیم منابع دولتی بین شهرستان های ویژه استان اعلام نمود: امیدواریم با توجه به جایگاه فرماندار شهرستان به عنوان معاون استاندار، شاهد تفویض اختیارات بیشتر به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جهت تسریع در برنامه ریزی و اجرای ویژه برنامه های مختلف باشیم.

سید حسن لوح موسوی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد نجف آباد نیز از تشکیل کمیته مشترک ارشاد، شهرداری و میراث فرهنگی برای فراهم کردن زمینه فعال شدن گذر شهرستان سخن گفت و اضافه کرد: با توجه به ضعف های موجود در زمینه اقتصاد فرهنگ، در مراحل اولیه راه اندازی این گذر نمی توان نگاه درآمدزایی به این موضوع داشت و می توان از تجربیات دیگر شهرهای کشور در این زمینه به منظور بر گزاری هر چه بهتر این ایده استفاده کرد.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.