پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پرچم عزای سرور و سالار شهیدان به طور همزمان در سه مکان شهر نجف آباد برافراشته شد.

باحضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، فرماندهی لشگر زرهی نجف اشرف، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نجف آباد و جمعی از مسئولان و مردم مومن و ولایتمدار شهرستان نجف آباد پرچم عزای سرور و سالار شهیدان در سه مکان شهر نجف آباد برافراشته شد.

 به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد مصطفی حیدری مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد گفت در این آیین به صورت همزمان پرچم هایی با ابعاد ۹ در ۱۶ متر در سه مکان پارک کوهستان، ارتفاعات کوه های شمالی نجف آباد و میدان امام حسین (ع) به اهتزاز در آمد.

 در ابتدای این آیین سخنگوی شورای شهر نجف آباد بهره مندی از فضیلت ماه محرم و عزاداری برای سید الشهدا را یکی از نقات قوت جمهوری اسلامی شمرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی از همان ابتدا با ماه محرم همراه بوده و عمق استراتژیک نظام اسلامی عاشورا و محرم است.

 اسماعیل آخوندی در ادامه با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) بیان کرد: امام خمینی (ره) می فرمایند، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته لذا بهره مندی از این فرهنگ باعث سر افرازی و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی و کشور می شود.

 وی اضافه کرد: بهرمندی از فرهنگ غنی حسینی ما را در دنیا مقاوم‌ کرده و باعث شده چشم طمع دشمنان از نظام دور شود .

 آخوندی با اشاره به اینکه سعادت ما در زندگی با فرهنگ حسینی است تصریح کرد:  انچه می تواند ملت ما را در چشم جهانیان عزیز و مقتدر کند مکتب حسینی است‌ و اگر زندگی رنگ حسینی گرفت نه تنها در آخرت بلکه در دنیا سعادتمند خواهیم بود .

 اسماعیل آخوندی در پایان با اشاره به سخنان شهید سلیمانی  گفت: ما ملت امام حسینیم و ملت امام حسین باید مکتب امام حسین را سرلوحه خود قرار دهد.

 در این مراسم شهردار نجف آباد نیز در سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن محرم حسینی با اشاره به اینکه از اوایل انقلاب در ماه های محرم و صفر نظام جمهوری اسلامی همواره از خطر ها و مشکلات عبور کرده است بیان کرد: مردم ما با نجوای یا حسین با تمام نابرابری ها ‌و ناجوانمردی های دشمنان همیشه پیروز میدان هستند.

 عبد الرسول امامی افزود: شناخت حسین زمان و تبعیت از آن در مسیر پیشرفت و درک کامل دین نیاز به بصیرتی عمیق دارد و امید است که به آن بصیرت دست یابیم.

 در ادامه این آیین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در سخنانی بیان کرد: امید است خداوند متعال توفیق عزاداری خالصانه سرور و سالار شهیدان را نصیبمان کند.

 موسی مباشری امر به معروف و نهی از منکر را در محرم بسیار مهم دانست و اضافه کرد: نصب پرچم عزای حسینی در دهه امر به معروف و نهی از منکر به صورت نمادین و به عنوان شعار اسلامی گویای اهمیت این موضوع در ماه محرم است.

 او اظهار داشت: هر کس قدمی در ماه محرم در این فضای حزن انگیز بردارد و پرچمی درب منزلش نصب کند مورد عنایات حضرت زهرا قرار گرفته و حضرت زهرا (س) دعا گوی اوست و به منزله این است که تمام گناهان او بخشیده می‌شود.

 مباشری با اشاره به برکات قیام امام حسین تصریح کرد: این قیام پررمز و راز، با اخلاص تمام و برای دفاع از ارزش های اسلامی و الهی بوده و این بدان معناست که ما نیز باید در مجالس امام حسین اخلاص قلبی داشته و عزادار واقعی باشیم.



+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

© تمامی حقوق این سایت برای پایگاه خبری شورای اسلامی شهر نجف آباد محفوظ است/ هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.